Natuur en Groen

D66 Hilversum versterkt de natuur in het Gooi. Wij willen dat Hilversummers in een groene buurt wonen omringd door natuur. D66 Hilversum heeft onlangs het Groen Manifest geïntroduceerd, een initiatief waarmee wij een impuls wil geven aan het behoud van ons landschap en van de natuur in de regio.

Onze plannen

• Respecteren van de ‘rode contour’: geen uitbreiding van de stad ten koste van de natuur.
  • Versterken van het Goois Natuur Reservaat
  • We zetten onder meer in op het Geopark Gooi & Vecht met Zonnestraal als centrum en we zoeken aansluiting bij Nationaal Park Heuvelrug.
  • Stimuleren van binnenstedelijk groen – al dan niet op (wijk-)initiatief van de Hilversummers – zoals groene daken, verticale tuinen en geveltuinen.
  • Het centrum wordt verder vergroend met grote plantenbakken en en minimaal 10 groene gevels.
  • Veel volwassen nieuwe bomen aanplanten. D66 wil het bomenbestand jaarlijks uitbreiden. Daarbij richten we ons op buurten. Zij bepalen hoofdzakelijk waar de nieuwe bomen geplaatst kunnen worden.

Onze mensen

Annette Wolthers en Mark van Wees, D66 kandidaten voor de gemeenteraad, werken samen voor de natuur en groen in Hilversum en in de omgeving. Annette Wolthers zegt daarover: “De natuur in het Gooi is één van de belangrijkste kwaliteiten van de regio. Daar moeten we als gemeenten de regie op nemen om de natuur te behouden en te versterken.”.  Mark van Wees voegt toe: “Als hardloper geniet ik van onze prachtige natuurgebieden. Ik wil mijn uiterste best doen die te behouden

Een groener Gooi en een groen Hilversum. D66 krijgt het voor elkaar!

Laatst gewijzigd op 21 februari 2018