Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek

“De politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten.”, is een gevleugelde uitspraak van Els Borst. Daarom is dit regionale Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek gestart: we vinden het belangrijk dat vrouwen meer invloed krijgen in politiek en in de in maatschappij. De Kick-off Borrel vond plaats op zondag 26 mei in de Groene Afslag te Laren. Annette Wolthers, wethouder (D66) Hilversum: “Wat een goed initiatief! Dit is een mooie start van ons regionale Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek. In de toekomst gaan we hierop verder bouwen.”

Actieve vrouwen

Vrouwen uit Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen en Wijdemeren vierden de start van dit netwerk en bedachten met elkaar mogelijke acties, activiteiten en discussieonderwerpen voor volgende Els Borst Netwerkbijeenkomsten.

Activiteiten

Vind jij het ook belangrijk dat vrouwen meer invloed krijgen in de politiek en in de maatschappij? Wil je meedoen aan een informatief, inhoudelijk sterk en gezellig netwerk? Kom dan ook naar de bijeenkomst met gezellige netwerkborrel van het nieuwe Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek!

Internationale Vrouwendag: Krachtige Vrouwen

Zondag 8 maart 2020 | 15.30 – 18 uur | De Krachtcentrale in Huizen

Op zondagmiddag 8 maart organiseert het EBN Gooi en Vechtstreek een bijeenkomst in het kader van Internationale vrouwendag met als thema ‘Krachtige Vrouwen’. Het landelijke thema van de Internationale vrouwendag is dit jaar vrijheid. Deze vrijheid vieren wij met een aantal bevlogen vrouwen uit Gooi en Vecht.

Voor de start van het programma doen we om 16.00 uur mee aan de officiële opening van Café- Restaurant De Krachtcentrale. Kom ook en neem je collega’s, vriendin of buren mee!

Aanmelden is fijn voor de organisatie:  elsborstnetwerkgv@gmail.com. De bijeenkomst is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening.

Doel

Het overkoepelend doel van het nieuwe Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek is het versterken van de positie van vrouwen in politieke en maatschappelijke organisaties. Ook als er specifiek kwesties in de regio zijn, willen we daarop inspringen. Met dit netwerk van vrouwen die wonen/ werken in de regio Gooi- en Vechtstreek gaan we informatie uitwisselen, discussiëren over relevante onderwerpen en elkaar helpen en versterken.

Landelijk en regionaal Els Borst Netwerk

Wij starten als regionale afdeling van het landelijke Els Borst Netwerk. Dit werd kort na het overlijden van deze bijzondere D66-politica opgericht op 6 juni 2015. Het is een netwerk voor actieve en zelfbewuste vrouwen in de geest van Els Borst, opgericht door D66-vrouwen. Het Els Borst Netwerk is dan ook bedoeld om vrouwen te ondersteunen en versterken om zich verder te ontplooien. En om succesvol hun weg te vinden in politieke en maatschappelijke organisaties.

Inspirerend

Inspirerend is voor ons vrouwennetwerk het citaat van Michelle Obama dat D66-minister Kajsa Ollongren tijdens een interview citeerde: “Als vrouwen een goed idee hebben, moeten andere vrouwen helpen om dat idee te bevorderen. Herhaal het, maak het groter.”

Organisatie

De organisatie bestaat uit: oprichters Jeannette Kriekenbeek en Valerie Grasmeijer (ambassadeurs landelijk Els Borst Netwerk); Carin Francken (Fractievoorzitter D66 Blaricum), Evelien Steensma (secretaris van het D66-bestuur Hilversum) en Laura van Harmelen (D66-raadslid Gooise Meren).

Contact

Wil je meedenken of heb je vragen? Mail dan naar elsborstnetwerk@d66hilversum.nl

Laatst gewijzigd op 10 februari 2020