woensdag 11 maart 2020

D66 verwelkomt ervaren Gerard Kuipers als kandidaat-wethouder in Hilversum

D66 Hilversum is verheugd de naam van de vorige week gekozen kandidaat-wethouder bekend te kunnen maken. Na de gemeentelijke screening is de weg vrij om Gerard Kuipers voor te stellen als wethouder in het Hilversums College van B&W. Dit gebeurt in een extra Raadsvergadering die wordt belegd op woensdag 18 maart.

Fractievoorzitter Annemarie den Daas is blij met de opvolger van de vorige week vertrokken Wimar Jaeger. “Gerard heeft ervaring op de portefeuilles Economie, Regio, Toerisme en Metropool Regio Amsterdam (MRA). In Zandvoort waar hij tot 2018 wethouder was, heeft zijn inzet ervoor gezorgd dat de badplaats haar allure, internationale aantrekkingskracht en sfeer terugkreeg. Onze fractie kent Gerard intussen en ziet uit naar samenwerking met hem.”

Kandidaat-wethouder Gerard Kuipers heeft zin in deze nieuwe uitdaging: “Vanaf het eerste moment was er een goede klik, maar dat viel ook wel te verwachten als je ziet wat voor een fijne plek Hilversum is. Om te wonen en te werken, maar ook als dé Mediastad van Nederland. Ik verheug me op de momenten waar ik met het gemeentebestuur, de inwoners en ondernemers aan de slag kan om Hilversum verder te brengen. De raad heeft met het college en wethouder Wimar Jaeger daarin natuurlijk al goed koers bepaald, en ik zie er naar uit om daaraan de komende jaren ook mijn steentje te kunnen bijdragen.”

Joost Koelega, afdelingsvoorzitter van D66 Hilversum: “Gerard Kuipers past goed in Hilversum. Hij brengt zijn eerdere ervaring als wethouder in Zandvoort mee, een gemeente die hij toeristisch sterk op de kaart heeft weten te zetten, met oog voor economie, mens en natuur. Met ervaring binnen de MRA, heeft hij een netwerk waarmee hij Hilversum als Mediastad verder kan helpen ontwikkelen.”