dinsdag 3 maart 2020

D66 Hilversum draagt opvolger wethouder Jaeger voor

Nadat Wimar Jaeger zijn aftreden per 4 maart bekend maakte, is D66 Hilversum zorgvuldig op zoek gegaan naar een opvolger. De fractie en het bestuur van D66 Hilversum zijn verheugd nu een wethouderskandidaat te kunnen voordragen die de instemming heeft van de coalitie.

Na overleg met de coalitie is twee weken geleden besloten dat D66 kandidaten zou gaan werven voor de invulling van de D66 wethouderspost.  Na de instelling van een zogenaamde Wethouders Adviescommissie heeft de open sollicitatieprocedure geleid tot een advies waarna de fractie van D66 Hilversum heeft besloten een bestuurlijk ervaren kandidaat aan de coalitie voor te leggen. Gisteravond is de coalitie unaniem akkoord gegaan met de D66 wethouderskandidaat. Nadat hij door de gebruikelijke gemeentelijke screening is gegaan, hoopt D66 Hilversum binnen twee weken zijn naam bekend te maken en hem aan de Gemeenteraad te kunnen voordragen.

Fractievoorzitter Annemarie den Daas is blij dat Wimar Jaeger op korte termijn kan worden vervangen. “De stad moet bestuurd worden, er staan veel zaken op stapel, óók in de portefeuilles van vertrekkend wethouder Jaeger. De fractie is ervan overtuigd dat deze kandidaat-opvolger vanwege zijn bestuurlijke ervaring als wethouder in een gemeente uit de Metropoolregio Amsterdam zich snel kan inwerken en heel goed past in de dynamiek van de Mediastad.”

Afdelingsvoorzitter Joost Koelega, tevens lid van de Wethouders Adviescommissie: “Met deze kandidaat halen we een ervaren wethouder naar Hilversum, een analytisch en kundig bestuurder met visie. Hij is een bruggenbouwer, collegiaal en geïnteresseerd in mensen. Dat is belangrijk voor de inwoners, de ondernemers en de politiek van Hilversum.”