woensdag 20 maart 2019

Reactie D66 Hilversum op voorlopige uitslagen PS19

De uitslagenavond van de Provinciale Staten verkiezingen laat zien dat er twee duidelijke winnaars zijn: Groen Links en Forum voor Democratie. D66 levert in, ondanks dat onze partij zich in Hilversum goed staande houdt.
Wimar Jaeger, D66 wethouder in Hilversum: “D66 Hilversum is geschrokken en heeft met ontzetting kennis genomen van de landelijke uitslagen van de Provinciale Staten verkiezingen. De grote steun voor verdere escalatie en verruwing is volgens D66 Hilversum niet de weg die goed is voor Nederland. Het sterkt onze drijfveer om het gesprek aan te gaan met alle Hilversummers voor verbinding en eensgezindheid tegen haat en verdeeldheid.”

In Noord Holland levert D66 zetels in.

Jarno Deen, voorzitter van D66 Hilversum: “Ik ben opgelucht dat D66 in Hilversum zich in vergelijking met het landelijke beeld goed heeft kunnen handhaven. In de afgelopen weken hebben we intensief campagne gevoerd. Dat heeft er mede voor gezorgd dat Hilversum waarschijnlijk wederom in de top 5 van relatief grootste D66 gemeenten staat.”

In Hilversum zijn de gezamenlijke coalitiepartijen van D66, VVD en GroenLinks nagenoeg gelijk gebleven.

Annemarie den Daas, fractievoorzitter D66 Hilversum: “We feliciteren Groen Links met hun grote winst ook in Hilversum. We zien het als een ondersteuning voor onze ambitieuze duurzaamheidsagenda, die door de onze coalitiewethouder in de komende jaren gestalte moet krijgen.”