zaterdag 3 november 2018

Terugblik D-Café “Europa en Media”

Op 1 november organiseerde D66 Hilversum, tezamen met D66 Gooise Meren, een D-Café “Europa en Media”. In het MCO kwamen een twintigtal geïnteresseerden samen om te discussiëren over dit ook voor het Gooi zo belangrijke onderwerp.

Na een introductie door Roos Beek van D66 Thema-afdeling Europa, gaan de aanwezigen in gesprek met Mendeltje van Keulen. Mendeltje van Keulen is als lector Changing Role of Europe verbonden aan de Haagse Hogeschool en is gastspreker over onderwerpen met relatie tot Europa.

De aanwezigen constateren dat ‘Europa’ belangrijk is, maar niet altijd goed over het voetlicht komt in de media. Zo constateerden we dat er veel gekleurde informatie in de media te vinden is, dikwijls gevoed door gekleurde informatie vanuit de landelijke regeringen. Ook ons eigen “Den Haag” schrijft vaak afstandelijk over wat er in Brussel gebeurt. De aanwezigen opperen dat een echt Europese omroep daarin iets zou kunnen betekenen.