donderdag 5 april 2018

Coalitiebesprekingen verder zonder D66 Hilversum

Inmiddels is duidelijk dat Hart voor Hilversum (HvH) vooralsnog de coalitiebesprekingen voortzet met VVD, CDA en GroenLinks.

D66 Hilversum kan zich goed voorstellen dat ook HvH heeft geconstateerd dat een college met beide partijen een zeer moeilijke opgave zou worden. Afgezien van de behoorlijk politiek inhoudelijke verschillen op gebieden als economie, verkeer en regionale samenwerking, wil D66 werken op basis van vertrouwen en stabiliteit binnen het college en gemeenteraad. Ook in die bestuursstijl is een groot verschil zichtbaar geweest.

D66 wenst HvH succes met de verdere coalitievorming en hoopt dat Hilversum in de komende 4 jaar mag rekenen op een betrouwbaar en stabiel stadsbestuur.

Verdere artikelen over dit onderwerp: