zondag 16 juli 2017

Wimar Jaeger lijsttrekker D66 Hilversum

Wimar Jaeger is door de leden van D66 Hilversum met overgrote meerderheid van stemmen gekozen als lijsttrekker voor de verkiezingen van 2018. D66 is in Hilversum met acht zetels de grootste partij in de gemeenteraad.  Ook bij de vorige verkiezingen was Wimar Jaeger lijsttrekker.

Ervaren politiek leider

Als wethouder heeft Wimar Jaeger zich de afgelopen vier jaar met veel ambitie en passie energiek ingezet voor een sterke mediastad en een gezond financieel beleid. In 2014 begon hij als politiek leider van de coalitie met ervaring als ondernemer en met  ruime politiek-bestuurlijke bedrevenheid.. Met enthousiasme groeide hij in zijn krachtige verbindende leidende rol binnen de coalitie.

Bloei Hilversum

Inmiddels is het verkiezingsprogramma van D66 al grotendeels gerealiseerd. D66 brengt Hilversum tot grotere bloei: de goede organisatie van de nieuwe zorgtaken, het verlevendigen van het centrum en het aanjagen van de (creatieve) economie. D66 heeft ingezet op het versterken van de culturele programmering, permanente aandacht voor monumenten, duurzaamheid en vergroening. De financiën zijn op orde gebracht; we doen meer met minder geld. Het leven is verbeterd in Hilversum, door D66 !”

Grootste partij met steeds meer leden

Wimar heeft zin in de verkiezingsstrijd. “Wij zijn als grootste partij van Hilversum aan zet om te laten zien wat we de afgelopen jaren hebben bereikt. De grootste blijven is een kunst, maar we hebben vertrouwen in een goed resultaat.” D66 Hilversum staat in de startblokken voor de komende verkiezing met voldoende ambitie, nieuwe ideeën en een groeiend aantal (actieve) leden.

Toekomst

Over de inzet van D66 Hilversum richting de verkiezingen stelt Wimar: ” In de toekomst moet onze drijvende kracht behouden blijven. Er is veel te doen. Het opknappen van de stad met ons Stationsplein. Meer cultuur voor inwoners en bezoekers. Bouwen aan een toekomstbestendige economie. Verlevendiging van het Media Park en het Arenapark. Duurzaamheid en natuur moeten kernwaarden worden. Welzijn en zorg willen we dichterbij onze inwoners., Een steviger buurtenbeleid moet daarmee samenhangen. Ons goede onderwijs moeten we koesteren en versterken met Hilversum Media Campus, internationaal en hoger onderwijs. Dat zijn allemaal punten, die hoog op onze agenda staan ”

De voorzitter van D66 Hilversum Marianne Berenschot is erg tevreden met de nieuwe lijsttrekker. “Wimar heeft de afgelopen periode laten zien dat hij met zijn bevlogenheid en betrokkenheid de juiste man is om een sterke visie te koppelen aan concrete resultaten. Met zijn enthousiasme zorgt hij voor een verbindende factor binnen het college en de partij”.