zondag 27 december 2009

D66-fractie: spelers wissel

Edwin Göbbels

Voor John Banning is het lastig om zijn werkzaamheden als fractie-assistent te combineren met zijn ambitieus ondernemerschap. Zijn onderneming “De Rifwachter” vreet tijd en energie. De politiek ook. John stopt dan ook – effe(?) – met het fungeren als fractie-assistent. Ongetwijfeld zien we John Banning op termijn weer in de politieke arena verschijnen. John, bedankt voor je heftige inzet!

De D66-fractie heeft inmiddels een nieuwe fractie-assistent aangemeld: Edwin Göbbels.

Edwin Göbbels (1961) studeerde rechten (Universiteit Nijmegen), kunstgeschiedenis (Universiteit van Amsterdam, doctoraal) en innovatie (Universiteit Twente/ T.S.M. Business School, post-doc). Werkte korte tijd bij de Stichting Toegepast Cultuuronderzoek. Zorgde bij deze spin-off van de Vrije Universiteit voor de inventarisatie en registratie van beeldende kunstcollecties van gemeenten. Wilde naast de non-profit ook ervaring opdoen in de profit-sector. Inmiddels wordt hij daar al weer vele jaren toe in de gelegenheid gesteld. Als intern consultant bij een groot ICT- bedrijf zoekt Edwin op creatieve wijze naar het huidige en toekomstige, betaalbare optimum van consumenten dienstverlening.

Barend Smit (fractievoorzitter D66):  “Edwin Göbbels volgt al maandenlang het politieke schouwspel vanaf de publieke tribune. Nu betreedt hij het podium als speler. Welkom!”